DE VOORBODE VAN EEN TOTALE INZINKING VAN EEN PRESIDENT (142)
"Als Iran niet tekent, zal het hele land worden opgeblazen". En "Als Iran niet inbindt, zal een hele beschaving sterven, om nooit meer terug te keren".
Nog nooit eerder in de moderne geschiedenis heeft een leider zulke grimmige taal uitgeslagen. Doorgaans, in een conflictsituatie, is een diplomatieke insteek de weg om uit een impasse te geraken, met in een volgende fase openhouden van sancties om druk uit te oefenen. Maar de optie om te onderhandelen in een sfeer van gelijkwaardigheid en respect voor de gevoelens, heeft topprioriteit. Echter: deze weg lijkt met de komst van Trump definitief geblokkeerd. Waarvoor hij kiest, is meer kleineren, diep schofferen, niet achter de coulissen maar in het openbaar terwijl de wereld daarvan getuige is. Waarmee de dader denkt het bewijs te leveren van zijn grootsheid en onnavolgbaarheid, die het slachtoffer moeten slopen. Maar de tactiek zinkt weg, de diepte in, denken en ratio meesleurend. Er valt niets te winnen, slechts verlies te incasseren. Maar als er hiervoor geen besef bestaat, is er iets grondig mis. De verbale aanvallen, en het overgaan tot daden en militair geweld, duiden op een ernstige afwijking.
Trump is een seniele, oude man geworden, teruggeworpen in een kinderlijke wereld vol pesterijen, die de realiteit uit het oog heeft verloren (oud worden is onvermijdelijk, maar verantwoordelijkheid blijven dragen voor de wereldvrede is een vraag die moet worden beantwoord). Een president die op het punt staat de moeder van alle genocides in praktijk te brengen: 90 miljoen Iraniërs te doden. En met de vinger aan de lanceerknoppen, de woedeaanvallen, een brein waarin agressie overheerst, een narcist die geen tegenspraak accepteert, een president die onder alle omstandigheden gelijk heeft, is een massa-genocide niet ondenkbaar. De wereld durft hem niet te corrigeren, zo angstig is men om hem niet te provoceren, om anders te worden verpletterd onder een stroom van vulgair woordgebruik, en economische sancties. De denkende wereld zwijgt intussen, lijkt te hebben gekozen voor een zeer low profile.
In de oorlog tegen Iran, meegezogen door de Palestijnse doder Netanyahu in Tel Aviv, die een regime leidt van extreem duivelse, macabere, zionistische ministers, waarin Trump heeft ingezien dat hij een verliezer is, stuurde hij zijn dollargeile vrienden (Witkof, Kushner, Vance) op reis naar Pakistan om een deal (het enige woord uit zijn vocabulaire!) te sluiten. Die deal kwam er, maar één die sluit je als er sprake is van een win-win situatie. Iran was bereid de Straat van Hormuz te openen, mits de aanvallen stoppen, de sancties worden opgeheven, Israël stopt met bombardementen op Libanon en de VS zich terugtrekken uit de regio. Hormuz was weer bevaarbaar, totdat.. Trump besloot de zuid-oost kant te blijven blokkeren: geen enkel schip kon via de Straat naar Iran varen, en omgekeerd kon geen enkel schip Iran verlaten. En het verwachtbare gebeurde: Iran sloot de Straat opnieuw af. Trump roodgloeiend van razernij, en zag niet in dat zijn onverzettelijkheid de spanning had teruggebracht. Dat is Trump: geen millimeter toegeeflijkheid, steeds groots in denken, maar die hem piepklein maakt, onzichtbaar voor zichzelf. (Dezelfde Trump bij wie de Nederlandse koning en koningin het spannend fijn vonden om te logeren!). Een Iran die nu in staat is hem een lesje te leren. Terecht, want in Netanyahu (de spil van kwaadaardigheid en decadentie in het Midden-Oosten) heeft hij een rolmodel gevonden. Trump's waardering oogst je als je sterk en meedogenloos bent: dat ben je als je Gaza hebt vernietigd, grote delen van de West Bank (= Palestijns gebied) hebt geannexeerd, één derde deel van Libanon met de grond gelijk gemaakt en defacto ingelijfd door alle bruggen over de Litani Rivier en omringende landbouwgrond te vernietigen en daarmee verhinderen dat Libanezen kunnen terugkeren naar hun geboortegrond. Dit maakt volgens Trump de zionistische piranha-premier krachtig en onsterfelijk, "a perfect guy", "a great man". En dit is volgens de Amerikaanse president dé methodiek om Iran te verpletteren. Schiet op alles wat beweegt in Palestina (wat ook gebeurt) en je inspireert Trump tot een Viëtnam in Iran.
Je maakt indruk op hem, als je moreel gevallen bent, wat hij vertaalt als superioriteit en benoemt als Nobelprijswaardig.
Zou je niet het verstand van Trump (ná Gaza en Iran, en de moordpartijen door zijn ICE) in twijfel moeten trekken? Zo eenvoudig is hij te diagnosticeren, zelfs vanaf grote afstand. Trump heeft een onvoorspelbare persoonlijkheid, die de dood van 90 miljoen mensen een Republikeinse mijlpaal zou vinden en daadwerkelijk dichterbij zou willen brengen. Een massaslachting is een normale, legitieme daad, gelooft hij als Christus himself of als gezalfde adept. Hij komt bij persconferenties niet volledig uit zijn woorden, verzamelbegrippen kan hij nauwelijks uitspreken, hij treedt zeer vaak in herhalingen, is niet in staat om te analyseren, zweeft in oppervlakkigheden en lijdt hij bovendien aan woedeaanvallen. Het verschil tussen goed en kwaad is niet meer te onderscheiden. Volgens psychologen en psychiaters in de VS is hij in een fase beland van beginnende dementie. En velen maken zich daarom zorgen omdat hij als opperbevelhebber met zijn vinger aan de nucleaire knoppen zit en de aarde in een vlammenzee kan veranderen (nog altijd ongelooflijk dat Willem Alexander en Maxima het fijn vonden om bij hem veilig te logeren).
Moeten Amerikanen wachten totdat hij per ambulance wordt afgevoerd, of moet het Congres (Senaat en Huis van Afgevaardigden), de senatoren en afgevaardigden, spoedig starten met een afzettingsprocedure (impeachment)? 2026 is een jaar in mineur, maar kan eindigen in één van grote opluchting.
Manuel Sewgobind
21 april 2026
Deze vraag is relevant na de nietsontziende moord op 66000 Palestijnen (waaronder circa 22000 kinderen en 250 journalisten), en de verwoesting van 90 procent van Gaza (ziekenhuizen, scholen, infrastructuur). Dit gebeurde na de bloedige aanval van Hamas op een Joodse kibboets, precies 2 jaar geleden, op 7 oktober 2023. Hierbij kwamen 1200 Israëliërs om het leven. Het was schokkend, een deel van de wereld reageerde met misnoegen, en een ander deel keek er genuanceerd naar: droegen de zionisten (Joodse extremisten) hier niet de schuld aan door eeuwenlang de Palestijnen te vernederen, en van 1948 ( de geboorte van de Joodse staat) tot heden dagelijks moordend door Palestijns gebied te trekken, onder het mom van verdediging van hun Heilige Land (dat ze zelf zo noemen, en in die bewoordingen in hun religieuze boeken terecht is gekomen)? Na 7 oktober 2023 was in de Christelijke wereld te horen dat Israël het recht had om zich te verdedigen, en uit deze reactie concludeerden de zionisten dat zij vrijbrief hadden van "de hele wereld" om de Palestijnen te vernietigen en/of te verjagen. De wereld is toen misleid! Want, zeggen bronnen binnen de kritische oppositie in Israël, door hun buitengewoon slimme en bijna onovertroffen informatietechnologie, wist de regering dat er een aanslag door Hamas in voorbereiding was, en kende ze dag en tijdstip van de aanval, maar lieten dat toe, om zo...een "rechtvaardiging" te hebben voor "de complete vernietiging van niet alleen Hamas, maar voor de totale etnische zuivering van Gaza en de Westbank". Dit lijkt geen complottheorie te zijn. Het kwam de barbaarse haviken in hoofdstad Tel Aviv en ook bijna iedereen in Israël die niets liever wil dan regionale Joodse hegemonie, perfect goed uit.
De ontmanteling, afbraak en etnische zuivering in twee jaar tijd van Palestijns woongebied (waar zij eeuwenlang verblijven) ging razendsnel, methodisch, volgens een systeem en draaiboek, dat al jarenlang op de plank lag. Het vernietigingsmodel gericht op Palestijnen kon eenvoudig worden versleten aan de bevolking door de trauma van de holocaust in de Tweede Wereldoorlog die de zionisten in de greep houdt. "Wat er ook gebeurt, de nazi-praktijken nooit meer", wordt gedacht. Wat er ook gebeurt! En wat er gebeurt, is dat de trauma van nazi-vernietiging (met, wordt gezegd, miljoenen doden) zich in twee jaar tijd heeft vertaald in een andere holocaust: die op Palestijnen. Intussen schoffeert de Israëlische premier Netanyahu, een bewezen kindermoordenaar (onafhankelijke forensische onderzoekers zeggen dat op kinderen gericht wordt geschoten in het hoofd en romp, en dat veel kinderen hun benen missen) de wereld en pampert het Christelijke deel. Hoe infantiel zijn niet de christenen om zich zo eenvoudig dom te laten voeren. De morele verontwaardiging na de eerste holocaust door Hitler is zo intens, en voelen christenen zich zo schuldig aan de massaslachting, dat zij het Jodendom in de watten leggen en de woorden van Netanyahu, een keizer Nero anno 2025, zien als komend uit de mond van God.
Volgens Netanyahu, een moderne mensenslachter, maar die wordt gezien als betonnen buffer tegen de Islam, is er geen sprake van hongersnood onder de Palestijnen, en dat wordt geloofd, in het Westen, maar ook in zijn land zelf. Dit komt mede door censuur en dreiging van onheil over journalisten die iets anders waarnemen. De vrije pers is niet vrij! De bevolking krijgt de barbaarsheid en moordpartijen gepleegd door het Joodse leger niet te zien. En de bevolking, pers of geen pers, kan maar geen afstand nemen van nazi-Duitsland en zo gevangen zit in haar eigen bubbel.(Natuurlijk vergeet je dat niet, maar je gaat de nazi's niet kopiëren). In hun midden zijn er talloze waanzinnigen en doorgedraaide keppeltjesdragende kolonisten, die menen ook de Westelijke Jordaanoever te zuiveren van alles wat Palestijns is. Dat zij zich zonder beperkingen mogen "verdedigen" uit naam en met steun van gehersenspoelde christenen, is verbijsterend. Moeten wij ze eraan herinneren dat het gebruikelijk is onder zionisten, om te spreken van "ratten", "ongedierte", "monsters", klinkt het uit het parlement, en in de straten "ze zijn walgelijk, afstotelijke wezens waaraan niets menselijks is", en niettemin: Christenen in West-Europa en de VS, vinden deze bijbelse benamingen voor Palestijnen terecht. En nog pijnlijker is het: de Christelijke God vindt het allemaal best, en grijpt niet in, ondanks zijn almacht! Zionisten streven naar een ineenstorting van de Palestijnse identiteit, ze halen alles uit de kast om dit definitief te vernietigen. De Joodse identiteit is legitiem, superieur, is het onwrikbare geloof in eigen daden, dat rechtvaardig is. De Joodse entiteit wordt gekoesterd, en is ongenaakbaar in de Witte Wereld. Sentimenten uit de holocaust veroorzaakt door de nazi's, worden sterk uitvergroot, zodat medemenselijkheid bij zionisten en bij christenen is verdwenen. En zelfs tekenen die duiden op een nieuwe godsdienstige orde in het Midden Oosten, die garant staat voor bescherming van Joodse waarden en normen waar geen plek is voor andere geloofsovertuigingen, ontgaat de zionistische sympathisanten in het Westen. Mensenrechten, maar dat is al geruime tijd feit, zijn ondergeschikt gemaakt aan Joodse en Christelijke tradities.
Het is laf, diepe schande dat zionisten en politici in het vrije westen geen morele afweging durven maken. In een blamerend vredesvoorstel van misantroop Trump probeert hij vrede te stichten. Dit plan is een samenzwering tussen Israëlische (Joodse) en Amerikaanse (Christelijke) politici om aan de Palestijnen een definitieve slag toe te brengen. Het plan wankelt en heeft geen solide basis, want het Palestijnse vraagstuk wordt niet opgelost. Er zijn geen bouwstenen voor een Palestijnse staat. Er is geen zekerheid dat Israël zich militair terugtrekt. Er is geen verbod op annexatie van Gaza en de Westbank. Er liggen geen sancties aan te grondslag. Netanyahu interpreteert het voorstel als volgt: "Israël trekt zich nooit terug, er komt nimmer een Palestijnse staat", de transitie van Gaza in een luxe resort is in de ogen van de Joodse premier de enige denkbare optie. Van wederopbouw, zoals onstandvastige Trump suggereert, komt niets terecht, of toch wel: Gaza wordt een Dubai. In een oogwenk nadat de gijzelaars worden overgedragen, rollen de tanks verder Gaza binnen om de resterende 20% in te lijven, en in de Westbank waar slechts op enkele vierkante kilometers Palestijnen te vinden zijn. Dat weet autocraat en narcist Trump, dat weet crimineel en recidivist Netanyahu, dat weten de radicale zionisten. Netanyahu is in dit plan van Trump de enige winnaar, die nog een doel voor ogen heeft: premier blijven en justitie te ontlopen: want immuun. Het plan-Trump zit barstensvol veel potentie om uit te draaien op meer geweld dan tot nu toe. Het Westen weigert de dubbele agenda te zien, of heeft daar sterke vermoedens over, maar verschuilt zich achter onnozelheid. De Christelijke en Joodse waarden (en normen) prevaleren.
Na 66000 vermoorde Palestijnen, ruim 22000 uit het leven gerukte kinderen en 250 omgebrachte journalisten die hebben geprobeerd om de catastrofe te beschrijven en in beeld te brengen, en nog meer doden op het moment waarop het voorstel van Trump wordt geaccordeerd door Hamas, moet de vraag of Palestijnen het recht hebben om zich te verdedigen, bevestigend worden beantwoord: Ja, dat hebben ze! Het recht om zich te wreken is minder diplomatiek (maar de zionisten hebben zich dit recht echter al lang toegeëigend!), maar bij voortdurende escalatie en de verborgen agenda om de Palestijnen tot de laatste baby te elimineren, moet ook deze vraag positief worden beantwoord: Ja, dat hebben ze! Zolang het zionistische tuig het recht meent te hebben om zich blijvend te wreken na 7 oktober 3023, kun je niet volhouden dat het recht om zich te wreken behouden moet blijven aan de agressor. Israël heeft er voor gezorgd dat het Midden-Oosten een permanente kruitvat is geworden, en het Joodse volk geen vrede zal vinden. Het is niet de vraag óf een tegenreactie zal komen, maar wánneer. Zionistische genocide wordt getolereerd (of ontkend) door het Westen, met dank aan de barmhartige en zaligmakende Christelijke Heiland, die selectief verontwaardigd blijkt te zijn. En om een niveau lager te zitten, in Nederland: PVV, BBB, VVD, FvD, CU, CDA, SGP moeten op 29 oktober als puin (en tuig?) worden weggezuiverd.
Manuel Sewgobind, 7 oktober 2025